söndag 19 maj 2013

Söndag

Det har gått upp för mig att söndagar är den dagen då jag kommer ihåg min blogg. Jag tror det är för att jag försöker plugga på söndagar men jag är så trött så jag gör nästan vad som helst annars. Idag har jag försökt sedan 0930 att studera, istället har jag: tvättat, hängt tvätt, diskat, sjungit, försökt lära mig The Cup Song, sovit en stund, spelat quizkampen med mamma, gjort bananpannkakor, läst fina bloggar som Elsa Billgren och Anna Malmberg och städat undan saker som krypit fram i veckan.

Nu funderar jag på att gå en sväng i regnet, kanske för att köpa mjölk - alltid en bra ursäkt.

Känner mig lite nere, har så mycket jag gå runt och tänker på. Som stressen inför detta provet, att man faktiskt kan dö av stress, att min farmor är sjuk, att det regnar men också roliga saker som resan till Skottland och sommarvärme. 

Funderar på att gå ut och springa en sväng, allt för att inte studera. Kanske trötta ut mig fysiskt så jag kan koncentrera min psykiskt sedan. 

Inga kommentarer: